Měřič komprese dieselových motorů, sada NEO tools určený pro měření kompresního tlaku ve vznětových motorech. Měřicí rozsah 0 - 70 bar. Sada adaptérů obsažených umožňuje měření pomocí montážních otvorů žhavicích svíček nebo různých typů vstřikovačů. Všechny jsou dodávány v praktickém plastovém pouzdře. Na tento výrobek poskytujeme záruku v délce 2 roky.
Prodej měřičů komprese je realizován v ucelené rozměrové řadě. Jednotlivé varianty, základní technická data, aktuální ceny a dostupnosti naleznete výše. Na všech sloupcích v tabulce variant, které obsahují zelenou šipku, je možné filtrovat technická data. To Vám dává možnost lépe vyhledat konkrétní rozměr, průměr, délku či jiný parametr.
Je-li aktuální dostupnost některé z výše nabízených variant Na dotaz či potřebujete-li do Vašeho projektu rozměr, který se v tabulce výše nenachází, poptejte nás prosím. V co nejkratší lhůtě se Vám pokusíme poskytnout cenovou nabídkuzpětné info.
Příprava na měření:
Měřený motor musí dosáhnout pracovní teploty. Pak motor vypněte, odpojte vysokonapěťové kabely, vedoucí ke svíčkám. Vyšroubujte všechny svíčky z motoru, vyčistěte závity v motoru, kde byly upevněny svíčky. Klapku (vzduchový ventil) karburátoru otevřete na plno. Uzemněte vysokonapěťový kabel vstupující do rozdělovače. Zapněte zapalování.
Test komprese
Na přenos tlaku vzduchu do měřidla můžete použít tlakovou hadičku s nástavcem našroubovatelným místo svíčky, nebo trubku s gumovým nástavcem, který se do závitu, ve kterém byla svíčka, zatlačí. Oba tyto nástavce se na tlakoměr připevňují pneumatickou rychlospojkou. Pro vytažení nástavce z tlakoměru přitáhněte kovový prsten rychlospojky směrem ke tlakoměru a vytáhněte nástavec. Pro připevnění opět přitáhněte kovový prsten rychlospojky směrem ke tlakoměru a vsuňte nástavec. Tlaková hadička má na jednom konci nástavec do rychlospojky, na druhém konci šroubovací nástavec do motoru. Tento se skládá ze dvou částí. Při použití tohoto nástavce nejprve odšroubujte nástavec se závitem shodným se závitem svíčky od zbytku nástavce. Oddělenou část speciálním klíčem pro šroubování svíček našroubujte do motoru. Zbytek nástavce našroubujte do našroubované části rukou. V některých motorech se požívají svíčky s užšími závity. V tomto případě z tlakové hadičky odšroubujte nástavec, do motoru našroubujte hadičku bez tohoto nástavce.
Spusťte startování motoru, pozorujte ručičku tlakoměru. Startování motoru vypněte až když se ručička tlakoměru pohne. Hodnotu zobrazenou na tlakoměru si poznamenejte.
Tuto proceduru opakujte pro každý válec spalovacího motoru, zaznamenané hodnoty porovnejte s údaji od výrobce motoru.
Vyhodnocení měření
Zapsané hodnoty mají i vzájemnou souvislost. Komprese v jednotlivých válcích by měla být přibližně stejná. Pokud se jedná o motor s vysokou kompresí (nad 10 Bar), tlak v jednotlivých válcích by se neměl lišit o více než 1 Bar.
Pokud se jedná o motor s nízkou kompresí (pod 10 Bar), tlak v jednotlivých válcích by se neměl lišit o více než 0.6 Bar.
Možné důvody kompresních rozdílů ve válcích
Malá komprese:
1. Netěsnost hlavy motoru - silný hluk při chodu motoru
2. Netěsnost mezi válci - dva válce mezi jinými budou mít výrazně odlišnou kompresi, může se v nich objevit chladicí kapalina
3. Nedobré dosedání ventilů
4. Opotřebení těsnicích kroužků na pístu - zkuste do válce nalít asi 30 ml hustého oleje. Pokud se komprese zlepší, jsou kroužky opotřebované, válec není vadný.
Vysoká komprese:
Obvykle je vysoká komprese způsobena kumulací karbonu ve válci. Při tomto jevu se při chodu motoru vyskytuje typický zvuk. Tento problém se dá řešit vybroušením válce.
Více technických informací, cenové informace a dostupnosti produktu Měřič komprese dieselových motorů,sada NEO tools naleznete na našem e-shopu Obchodprodilnu.cz. Kliknutím na odkaz se dostanete přímo na produktovou kartu tohoto výrobku!